Beheer en onderhoud van jouw website
Het onderhouden van je website is de belangrijkste factor voor het behalen van resultaat. Ik zie nog vaak in het proces naar een nieuwe website de fout gemaakt worden dat veel energie en tijd gestoken wordt in het uitdenken en ontwikkelen van een nieuwe website. Maar vervolgens wanneer de website naar tevredenheid online staat er te weinig tijd over blijft voor het onderhouden en optimaliseren van de website.
Rekening houden met onderhoud bij het opzetten van een nieuwe website
Het uitdenken en opzetten van een goede website kost veel tijd en energie. Er komen veel strategische marketing vraagstukken kijken bij het ontwikkelen van een resultaatgerichte en effectieve website. Het goed uitschrijven van je verhaal, je doelgroep, doelstellingen, onderscheidende vermogen, goede fotografie, aansprekende teksten, mooi design, keuze juiste systeem. Daarna moet de focus van het team snel terug naar de dagelijkse werkzaamheden. Logisch, zeker als er al extra werkdruk ontstaat doordat er meerdere mensen in de organisatie bij de ontwikkeling betrokken zijn geweest en er misschien al nieuw werk binnenkomt door de verbeterde uitstraling. Maar dit is echt jammer en zonde van alle inspanningen in de nieuwe website. Alle energie die je in jouw website stopt gaat zich pas op termijn terug verdienen wanneer je jouw website continue optimaliseert. Het onderhouden en actueel houden van je website is hierin cruciaal als je echt verschil wilt maken en merkbaar resultaat wilt. Daarom is mijn advies focus tijdens het opzetten van je website ook op de lange termijn en op het onderhouden en optimaliseren van je website. Samen maken we hiervoor een plan.
Snel resultaat met je website
Je website staat online en je bent tevreden met de uitstraling en het verhaal. Een nieuwe website maken geeft dan een goed gevoel omdat je hierbij snel resultaat ziet, zeker de visuele kant van de website. Maar wanneer je wilt dat jouw website daadwerkelijk gaat bijdrage aan de groei van jouw bedrijf zul je jouw naamsbekendheid moeten versterken en nieuwe klanten bereiken. Dit zijn enkele doelstellingen die je kunt behalen door continue te blijven werken aan je website. Het maken van nieuwe content en het onderhouden en optimaliseren van je website zorgt er namelijk voor dat zoekmachines als Google jouw website beter gaan waarderen en je website hoger wordt opgenomen in zoekmachines. De valkuil bij het onderhouden van je website is dat je nu tijd moet investeren in resultaat op langere termijn.
Snel resultaat is natuurlijk veel aantrekkelijker, daarom zie je ook zoveel bedrijven direct adverteren op specifieke zoekwoorden in Google. Dit noemen wij als online marketeers zoekmachine advertising (SEA).
Onderhoudsplan website
Maak een onderhoudsplan voor jouw website en maak hiervoor tijd vrij. Het onderhouden van je content en het technische gedeelte van je website kost tijd. Zeker met een WordPress website is onderhoud essentieel ook voor de veiligheid en de werking van je website.
Wanneer je duidelijke doelstellingen hebt met je website hebt met een duidelijke doelstelling en waarmee je concrete resultaten wilt behalen dat zul je jouw website goed moeten laten onderhouden.
Onderhoud meetbaar maken
Door de juiste tools te gebruiken kun je de werkzaamheden aan je website meetbaar maken. Dit helpt om binnen jouw organisatie draagvlak te creëren en tijd vrij te maken voor het onderhouden van jouw website.
Kosten onderhoud website
Het meest overzichtelijke is om op basis van uren afspraken te maken om jouw website te onderhouden. Daarbij is het ook belangrijk dat er iedere maand even naar je website wordt gekeken door online specialisten. Laat ons tijd inplannen en het onderhoud van jouw website uit handen nemen.