Waardevolle content creëren voor je website

Aan de slag met content maken

Hoe kun je waardevolle content voor je website schrijven en creëren?


Content laten maken

Het lastigste onderdeel van het ontwikkelen van een website is de content, oftewel de paginastructuur, teksten, informatie en afbeeldingen die je op je website hebt staan. In deze blog gaan we dieper in op het schrijven en creëren van waardevolle content voor je website en hoe je dit op de juiste manier kunt aanpakken.

Content is een proces

Je kunt niet één keer goede content maken voor je website en daarna er nooit meer naar omkijken. Content creatie is een proces van content maken, testen, meten en aanpassen. Of je nu content gaat maken voor je website, social media of offline marketing uitingen, je moet hier een proces van maken. Je wilt waardevolle content creëren die bijdraagt aan jouw boodschap en het verkopen van jouw product of dienst. Dit kan door fotografie, tekst, visuals, iconen, infographics of video content.

Bepaal de juiste zoekwoorden

De eerste stap is om te bepalen wie jouw doelgroep is en welke zoekwoorden relevant zijn en door deze mensen gebruikt worden. Zoekwoorden zijn de termen waarop jij wilt gevonden worden in zoekmachines. Door deze zoekwoorden te gebruiken in je content, vergroot je de kans dat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt en dus beter vindbaar is voor jouw potentiële klanten. Je kunt hierbij de Google Keyword Planner of Zoekwoorden.nl tool gebruiken. Deze tools helpen je bij het vinden van relevante zoekwoorden en geven inzicht in de zoekvolumes en het zoekgedrag van mensen.

Gebruik een content kalender

Nu je weet welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruiken en waarop jouw website vindbaar moet gaan worden is het tijd om te bepalen welke content je wilt gaan maken. Meer van dezelfde content maken als andere websites is niet handig. Je hebt een duidelijke content kalender voor jezelf nodig, zodat je precies weet wanneer welke onderwerpen en content interessant is. Nu heb je voordat je begint met het schrijven van content veen duidelijke focus en weet je precies waarover je moet gaan schrijven. Het opstellen van een content kalender kun je bijvoorbeeld per kwartaal of per half jaar doen. Hierin kun je van tevoren plannen welke onderwerpen je wilt behandelen en op welke datums dit het beste gepubliceerd kan worden. Zo voorkom je dat je last-minute nog snel wat content moet verzinnen en kun je consistent blijven in het publiceren ervan.

Wees uniek en schrijf zelf

Het is verleidelijk om met behulp van AI-tools zoals ChatGPT content te laten genereren voor je website. Deze tools schrijven alleen niet altijd de juiste content op een consistente en eigen unieke tone of voice. Ook kan deze content al ergens anders op internet voorkomen, hoe goed je prompt ook is. Dus probeer de expertise en persoonlijkheid van jouw bedrijf over te brengen door het schrijven van eigen content.

Daarnaast is er nog steeds geen AI die dezelfde kwaliteit content kan produceren als een mens. Daarom is het aan te raden om zelf teksten te schrijven voor je website of dit uit te besteden. Zo kun je jouw eigen verhaal overbrengen en je beter onderscheiden van concurrenten.

Gebruik ChatGPT en NeuronWriter

Huh? Je zegt net, schrijf de content voor je website zelf? 🤯

Klopt! Ik adviseer inderdaad om zelf teksten te schrijven, maar deze slimme AI-tools kunnen wel handig zijn als hulpmiddel. Zo kan ChatGPT gebruikt worden om ideeën op te doen voor onderwerpen of om bepaalde tekst iets te verbeteren. NeuronWriter is daarentegen een handige tool voor het optimaliseren van je geschreven content. Deze tool analyseert de teksten van jouw concurrenten en jouw eigen tekst en geeft overzichtelijk suggesties om jouw tekst te verbeteren op bepaalde zoektermen, voor een betere vindbaarheid in zoekmachines.

Neuron Writer seo tool voor content optimalisatie

Ken je NeuronWriter nog niet?

Ontdek deze krachtige tool om jouw content te verbeteren en vergelijken met jouw directe concurrentie. Schrijf hogere kwaliteit content en wordt beter gevonden in zoekmachines.

Om ervoor te zorgen dat jouw content ook daadwerkelijk waardevoller en beter is dan die van je concurrenten, is het goed om dit regelmatig te blijven vergelijken. Analyseer de content van je concurrenten en kijk naar wat zij doen op het gebied van teksten en afbeeldingen. Zo kun je niet alleen inspiratie opdoen, maar krijg je ook een beter beeld wat Google belangrijk vind op voor jou belangrijke onderwerpen.

Hulp nodig bij het schrijven van content voor jouw website?

Wil je jouw content uitbesteden? Ik help je graag. Daarnaast kan ik je ondersteunen in het opzetten en gebruiken van de juiste tools, zodat je zelf op een efficiëntere manier content kunt creëren.
Stuur een berichtje

Alles voor een slimme WordPress website

Wil jij als ondernemer of online marketeer alles uit je website en online kanalen halen? Ga aan de slag met het ontwikkelen, optimaliseren, vindbaar maken en onderhouden van jouw WordPress website en het verbeteren van de gebruikerservaring voor jouw bezoekers.

WordPress maatwerk

Partner voor development en online marketing

Hulp nodig bij het maken, verbeteren, onderhouden of optimaliseren van jouw WordPress website of webshop?

Martin van Maaren webdeveloper

Hulp nodig met WordPress?

Stuur een berichtje