Website bezoekers beter begrijpen met een keuzehulp
Heb je een webshop met een conversiepercentage van 3% tot 4%? Dan doe je het gemiddeld goed. Goed? Dus van de 100 mensen die jouw webshop bezoeken zullen er 2, 3 of 4 een bestelling plaatsen. 😱 Noem je dat goed? Serieus? Waarom hebben die andere 96 bezoekers mijn webshop dan bezocht?
De meeste webshop’s zullen niet een conversiepercentage hebben dat veel hoger is dan 5%. Als online markteer en ondernemer vind ik dit heel interessant. Blijkbaar hebben mensen wel de moeite genomen om op mijn advertentie te klikken en mijn webshop te bezoeken. Ze zijn met een bepaalde intentie op mijn webshop terecht gekomen.
Keuzehulp voor een hoger conversiepercentage
Door het inzetten van een keuzehulp kun je het aantal conversies op jouw webshop omhoog brengen. Eigenlijk is het heel simpel, die 100 bezoekers die jouw webshop bezoeken en een aankoop willen doen, zullen tijdens het bestelproces een vraag hebben over de levertijd, werking, afmeting, materiaal, kleur, prijs en gaan twijfelen of ze wel de juiste keuze maken. Door inplaats van enkel en alleen jouw product listing te tonen met wat filters en een zoekbalk, kun je met een keuzehulp mensen echt helpen bij het maken van de juiste keuze en meedenken in hun situatie. Hierdoor neem je veel vragen en twijfels weg tijdens het bestelproces en zullen het aantal bestellingen toenemen. Hiervoor is een keuzehulp tool erg waardevol voor een betere aansluiting bij jouw bezoekers.
Keuzehulp: vitamine abonnement na specifieke operatie
Ik heb voor FitForMe een keuzehulp ontwikkeld waarmee bezoekers gemakkelijk het juiste vitamine plan kunnen bestellen dat aansluit bij hun situatie. Hierdoor bestellen ze de benodigde vitamines die nodig zijn vooraf aan hun specifieke type operatie die ze moeten ondergaan.
Keuzehulp inbouwen
Ik heb een maatwerk plugin ontwikkeld voor het eenvoudig opzetten van een keuzehulp. Hiermee kun je in WordPress zelf de stappen, vragen en uitkomst instellen. Ik help je graag bij het uitdenken en inbouwen van een waardevolle keuzehulp waarmee je jouw conversiepercentage zeker omhoog kunt brengen.
Benieuwd hoe jij ervoor staat met jouw webshop? Laat je webshop vrijblijvend analyseren op 30 kritische punten. Dan kun je jouw webshop laten optimaliseren.
Wil je ook een keuzehulp laten maken?
Ik help je graag bij het uitdenken en opzetten van een slimme keuzehulp waarmee je twijfel bij jouw bezoekers wegneemt.
Stuur een berichtje
Alles voor een slimme WordPress website
Wil jij als ondernemer of online marketeer alles uit je website en online kanalen halen? Ga aan de slag met het ontwikkelen, optimaliseren, vindbaar maken en onderhouden van jouw WordPress website en het verbeteren van de gebruikerservaring voor jouw bezoekers.
Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. We verzamelen daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en optimaliseren.Ok