Keuzehulp maken
De meeste webshop’s zullen niet een conversiepercentage hebben dat veel hoger is dan 5%. Als online markteer en ondernemer vind ik dit heel interessant. Blijkbaar hebben mensen wel de moeite genomen om op mijn advertentie te klikken en mijn webshop te bezoeken. Ze zijn met een bepaalde intentie op mijn webshop terecht gekomen.
Keuzehulp voor een hoger conversiepercentage
Door het inzetten van een keuzehulp kun je het aantal conversies op jouw webshop omhoog brengen. Eigenlijk is het heel simpel, die 100 bezoekers die jouw webshop bezoeken en een aankoop willen doen, zullen tijdens het bestelproces een vraag hebben over de levertijd, werking, afmeting, materiaal, kleur, prijs en gaan twijfelen of ze wel de juiste keuze maken. Door inplaats van enkel en alleen jouw product listing te tonen met wat filters en een zoekbalk, kun je met een keuzehulp mensen echt helpen bij het maken van de juiste keuze en meedenken in hun situatie. Hierdoor neem je veel vragen en twijfels weg tijdens het bestelproces en zullen het aantal bestellingen toenemen. Hiervoor is een keuzehulp tool erg waardevol voor een betere aansluiting bij jouw bezoekers.
Voorbeelden van een keuzehulp
Keuzehulp: Quooker reservoir kiezen
Op Qraan.nl kun je eenvoudig je eigen Quooker kokendwaterkraan samenstellen. Het kiezen van het type kraan en de kleur is voor iedereen duidelijk, maar bij het bestellen van het juiste reservoir zagen we bezoekers afhaken (twijfelen). Welke reservoir heb ik nodig? Hiervoor hebben we een eenvoudige keuzehulp opgezet waarmee je in 3 vragen weet welke reservoir je moet meebestellen. De keuzehulp is al binnen enkele weken één van de meest gebruikte pagina’s en het aantal bestellingen is met ruim 30% toegenomen.
Keuzehulp: vitamine abonnement na specifieke operatie
Ik heb voor FitForMe een keuzehulp ontwikkeld waarmee bezoekers gemakkelijk het juiste vitamine plan kunnen bestellen dat aansluit bij hun situatie. Hierdoor bestellen ze de benodigde vitamines die nodig zijn vooraf aan hun specifieke type operatie die ze moeten ondergaan.
Keuzehulp inbouwen
Ik heb een maatwerk plugin ontwikkeld voor het eenvoudig opzetten van een keuzehulp. Hiermee kun je in WordPress zelf de stappen, vragen en uitkomst instellen. Ik help je graag bij het uitdenken en inbouwen van een waardevolle keuzehulp waarmee je jouw conversiepercentage zeker omhoog kunt brengen.
Benieuwd hoe jij ervoor staat met jouw webshop? Laat je webshop vrijblijvend analyseren op 30 kritische punten. Dan kun je jouw webshop laten optimaliseren.