Een keuzehulp toevoegen op jouw webshop

Website bezoekers beter begrijpen met een keuzehulp

Heb je een webshop met een conversiepercentage van 3% tot 4%? Dan doe je het gemiddeld goed. Goed? Dus van de 100 mensen die jouw webshop bezoeken zullen er 2, 3 of 4 een bestelling plaatsen. 😱 Noem je dat goed? Serieus? Waarom hebben die andere 96 bezoekers mijn webshop dan bezocht?


Keuzehulp maken

De meeste webshop’s zullen niet een conversiepercentage hebben dat veel hoger is dan 5%. Als online markteer en ondernemer vind ik dit heel interessant. Blijkbaar hebben mensen wel de moeite genomen om op mijn advertentie te klikken en mijn webshop te bezoeken. Ze zijn met een bepaalde intentie op mijn webshop terecht gekomen.

Keuzehulp voor een hoger conversiepercentage

Door het inzetten van een keuzehulp kun je het aantal conversies op jouw webshop omhoog brengen. Eigenlijk is het heel simpel, die 100 bezoekers die jouw webshop bezoeken en een aankoop willen doen, zullen tijdens het bestelproces een vraag hebben over de levertijd, werking, afmeting, materiaal, kleur, prijs en gaan twijfelen of ze wel de juiste keuze maken. Door inplaats van enkel en alleen jouw product listing te tonen met wat filters en een zoekbalk, kun je met een keuzehulp mensen echt helpen bij het maken van de juiste keuze en meedenken in hun situatie. Hierdoor neem je veel vragen en twijfels weg tijdens het bestelproces en zullen het aantal bestellingen toenemen. Hiervoor is een keuzehulp tool erg waardevol voor een betere aansluiting bij jouw bezoekers.

Voorbeelden van een keuzehulp

Keuzehulp: Quooker reservoir kiezen

Op Qraan.nl kun je eenvoudig je eigen Quooker kokendwaterkraan samenstellen. Het kiezen van het type kraan en de kleur is voor iedereen duidelijk, maar bij het bestellen van het juiste reservoir zagen we bezoekers afhaken (twijfelen). Welke reservoir heb ik nodig? Hiervoor hebben we een eenvoudige keuzehulp opgezet waarmee je in 3 vragen weet welke reservoir je moet meebestellen. De keuzehulp is al binnen enkele weken één van de meest gebruikte pagina’s en het aantal bestellingen is met ruim 30% toegenomen.

Keuzehulp: vitamine abonnement na specifieke operatie

Ik heb voor FitForMe een keuzehulp ontwikkeld waarmee bezoekers gemakkelijk het juiste vitamine plan kunnen bestellen dat aansluit bij hun situatie. Hierdoor bestellen ze de benodigde vitamines die nodig zijn vooraf aan hun specifieke type operatie die ze moeten ondergaan.

Keuzehulp inbouwen

Ik heb een maatwerk plugin ontwikkeld voor het eenvoudig opzetten van een keuzehulp. Hiermee kun je in WordPress zelf de stappen, vragen en uitkomst instellen. Ik help je graag bij het uitdenken en inbouwen van een waardevolle keuzehulp waarmee je jouw conversiepercentage zeker omhoog kunt brengen.

Benieuwd hoe jij ervoor staat met jouw webshop? Laat je webshop vrijblijvend analyseren op 30 kritische punten. Dan kun je jouw webshop laten optimaliseren.

Wil je ook een keuzehulp laten maken?

Ik help je graag bij het uitdenken en opzetten van een slimme keuzehulp waarmee je twijfel bij jouw bezoekers wegneemt.
Stuur een berichtje

Alles voor een slimme WordPress website

Wil jij als ondernemer of online marketeer alles uit je website en online kanalen halen? Ga aan de slag met het ontwikkelen, optimaliseren, vindbaar maken en onderhouden van jouw WordPress website en het verbeteren van de gebruikerservaring voor jouw bezoekers.

WordPress maatwerk

Partner voor development en online marketing

Hulp nodig bij het maken, verbeteren, onderhouden of optimaliseren van jouw WordPress website of webshop?

Martin van Maaren webdeveloper

Hulp nodig met WordPress?

Stuur een berichtje