Hoe kun jij social media inzetten voor jouw bedrijf? Door met jouw bedrijf zichtbaar te zijn op de juiste social media kanalen kun je heel gericht content delen met mensen die voor jouw bedrijf relevant zijn.
Waarom moet je als ondernemer of markteer social media inzetten voor jouw bedrijf? Omdat ook jouw doelgroep gebruik maakt van één of meerdere social media kanalen. De belangrijkste reden om social media in te zetten voor je bedrijf is dat je doormiddel van social media jouw doelgroep kunt bereiken op momenten dat zij niet direct actief opzoek zijn naar jouw product of dienst. Je kunt via social media op een ongedwongen manier betrokkenheid creëren voor jouw product of dienst.
Benieuwd hoe je het beste social media kunt inzetten? Het begint met het bepalen wie je doelgroep is en op welke kanalen zij actief zijn.
Er zijn veel verschillende social media kanalen die je kunt inzetten voor jouw bedrijf. Welke social media kanalen zijn er allemaal?
En nog veel meer. Welke social mediakanalen, strategieën en social media aanpak passen het beste bij jouw bedrijf? Naast de bovenstaande algemene en meest bekende social media kanalen zijn er ook branche en beroeps specifieke kanalen. Erg veel mogelijkheden dus, wil je graag jouw social media marketing uitbesteden?
Belangrijk is om een duidelijke social media aanpak te bepalen als onderdeel van jouw totale marketingplan. Heb je kennis en ondersteuning nodig bij het maken van een goed marketingplan? Ik help als digital marketing consultant bedrijven bij het opstellen, uitvoeren en optimaliseren van de complete online marketing.
Wat ook een groot voordeel is wanneer je als bedrijf social media gaat inzetten is dat je jouw bezoekersstromen verdeeld. Voor een goede online positionering wil je op meerdere plekken en bezoekersstromen inzetten. Wanneer je bijvoorbeeld een eigen website hebt maar geen social media kanaal ben je erg afhankelijk in je sales van je website.
Ook zeker in het begin wanneer je een nieuw bedrijf of merk wilt opzetten is de inzet van social media cruciaal. Je kunt namelijk direct gebruik maken van je bestaande netwerk en het netwerk van vrienden en familie.
Afhankelijk van jouw doelgroep, doelstellingen, regio, branche, product of dienst is het goed om te bekijken welke social media kanalen kunnen worden ingezet. Houd er rekening mee dat elk kanaal dat je wilt gaan inzetten zeker 2 uur per week moet worden ingepland om content te maken en te delen.
Jouw kanaal doornemen?Hulp nodig bij het maken, verbeteren, onderhouden of optimaliseren van jouw WordPress website of webshop?
Hulp nodig met WordPress?