Door het uitwerken van een goede contentstrategie behoud je overzicht en kunnen we vooraf de juiste mensen betrekken bij het maken van content.
Voor een sterke online business is een heldere contentstrategie tegenwoordig onmisbaar. Minstens net zo belangrijk als een technisch goede website, een goed product of onderscheidende dienstverlening is goede content. Content die is afgestemd op jouw bezoeker en consequent jouw verhaal vertelt. Ik ben ervan overtuigd dat alleen met goede waardevolle content je online een goede business kunt opbouwen. Daarom maken we een contentstrategie, zeker wanneer je met meerdere mensen in de organisatie verantwoordelijk bent voor de online marketing en sales.
Doordat je keuzes gaat maken op het gebied van content moet je weten waar de behoefte van jouw klant ligt, wat er in de markt speelt, waar concurrenten mee bezig zijn en hoe je jouw boodschap wilt overbrengen. Kies voor de juiste kanalen en voor een gezonde mix tussen SEO en SEA. Maak een complete customer journey en omschrijf hierin ook heldere doelstellingen en KPI’s om te leren wat werkt en wat niet.
Social media is net als je website een belangrijk onderdeel in jouw online marketing en moet dus zeker terug komen in jouw contentstrategie. Welke kanalen wil je gaan inzetten, waarop ga je targeten en hoevaak en in welke vorm ga je content delen. Vooraf bepalen we samen concrete doelstellingen die meetbaar zijn. Hierdoor kunnen we continue jouw strategie blijven testen, optimaliseren en aanpassen.
Door het uitwerken van een goede contentstrategie behoud je overzicht en kunnen we vooraf de juiste mensen betrekken bij het maken van content. Jouw klanten krijgen continue de juiste boodschap en een eenduidige communicatie wat zorgt voor een professionele indruk.
Hulp nodig bij het maken, verbeteren, onderhouden of optimaliseren van jouw WordPress website of webshop?
Hulp nodig met WordPress?