Alle visuele elementen die je als bedrijf gebruikt om jouw boodschap te communiceren vormen samen jouw merkidentiteit. Wat heb jij te vertellen?
Waar staat jouw bedrijf voor? Heeft jouw bedrijf een goede naam en reputatie? Met visuele elementen geeft je jouw merk een gezicht en kun je jouw kernwaarden communiceren. De mensen, doelstellingen, idealen, impact, normen en waarden van jouw bedrijf. Allemaal elementen waarmee je jouw product of dienst kunt onderscheiden en een specifieke doelgroep kunt aanspreken. Eigenlijk gaat merkidentiteit over het positioneren van jouw bedrijf, product of dienst in de markt.
Alle visuele elementen die je als bedrijf gebruikt om jouw boodschap te communiceren vormen samen jouw merkidentiteit.
Uit welke elementen bestaat een merkidentiteit:
Doordat je als bedrijf goed nadenkt over het gebruik van jouw merkidentiteit kan je de herkenbaarheid en naamsbekendheid van jouw bedrijf neerzetten en opbouwen. Jouw doelgroep zal je gaan herkennen doordat je consistent jouw boodschap promoot. Dit zal uiteindelijk resulteren in geloofwaardigheid en mensen vertrouwen geven in jouw product of dienst.
Hulp nodig bij het maken, verbeteren, onderhouden of optimaliseren van jouw WordPress website of webshop?
Hulp nodig met WordPress?